Tinzzle’s Weblog

adventures, mishaps, and everything in between

Model’s Own Style

I love seeing pictures of models sporting their own style off the runway. It shows how simple, crazy, weird, or fashion concious they are when it comes to their clothes. Well, I’ve found some models who have the same style and fashion sense as me – a mix of sporty, chic, laid back hippy. haha!

Some of my favorites are:

1. Behati Prinsloo – I think her style is more of comfort over style but still manage to look great.

 

2. Irina Lazareanu – I think she can pull off anything she wears.

 

3. Freja Beha – laid back and chill.

 

 

4. Bruna Tenorio – feminine, but not too much.

 

5. Aggyness Deyn – funkkky

🙂

March 14, 2008 Posted by | clothes, fashion, Uncategorized | , , , , | Leave a comment

Awimba-we, Awimba-we

Oh my gawd, I just laughed my ass off. Haha! This youtube video of Coco Rocha and Behati Prinsloo is priceless. Too funny! Haha, maybe I just laugh easily, but for sure, it’ll at least put a smile on your face. 🙂

March 11, 2008 Posted by | fashion, Uncategorized, videos | , , | Leave a comment

Fashion icon

I’ve been really lazy lately so I didn’t get to update this blog for days but I’m back! Anyway, I just want to share this new “discovery” I found. Her name is Agyness Deyn, and she’s a 20 year old English model. She’s one of the most sought after models today and she’s modelled for big names like Burberry, Georgio Armani, Paul Smith and Anna Sui. Not to mention she was voted Model of the Year 2007. Her trademark short boyish cut blonde hair and her stylish fashion instantly made me a fan. Her style is just the style i’m looking for. Oh, and I read somewhere that she was once just a seller of chips when she was discovered. Awesome how things turned out for her. She’s one model to look out for!

Now, an entry is not an entry without pictures, right? LOL. 🙂

January 18, 2008 Posted by | Uncategorized | , , , | 2 Comments

I know you love me more

Okay lame title. lol. Episode 12 of Gossip Girl just came out last wednesday and I’ve made a couple of new avatars! Comment If you liked it! 🙂

Chuck Bass         Dan & Vanessa   Serena & Dan     Blair & Nate       Vanessa

                

January 5, 2008 Posted by | Uncategorized | Leave a comment

Ferrero Chocolate

How good can a tiny round golden ball be?

Veryyy good.

Okay, I’m talking about that ever so famous ferrero chocolate. I just got a box of them a while ago from our Christmas party and I have already eaten seven pieces straight. This is by far my favorite chocolate. I love everthing about it, the way it has three layers- the first coating is made of chocolates and nuts (i’m not sure what kind), the second is a thin crunchy wafer, and the third is chocolate covered almond (well, i think its almond. haha!) all nicely formed into a tiny cute ball. Oh, and the way it is wraped with a golden foil neatly tucked in this cute little paper cup adds to its appeal. The only down side is that it can cost a lot. If I remember right, three pieces of these babies is almost a hundred pesos.

haha, okay.. so much of talking about chocolate.

Oooh Gossip Girl’s new episode will air this Jan 2! I can’t wait! 🙂

December 28, 2007 Posted by | Uncategorized | | Leave a comment

Avatars

Some avatars I made from the Gossip Girl series 🙂

Chuck Bass

   

Erik

Serena and Nate

 

Chuck and Nate

December 21, 2007 Posted by | Uncategorized | , , , , , | Leave a comment

All I Want for Christmas

The air has been awfully cold these past weeks maybe because it’s Christmas!! woooot! lol. Well not really, but 19 more days! Time really flies by so fast. The next thing you know, it’ll be summer already! Anyway, this post will be all about my Christmas wish list. Yep. I’m bored.

So let’s start, shall we?

I really want my own camera. MY own camera. A nice one, because i remember last last Christmas, my mom gave me a camera which was cool and all but it wasn’t really that nice (i think it was only like, 4 mega pixels?) and it got all messed up that it didn’t function well after like, a month or two. I’ll forever be grateful if somebody gives me those big black cameras that photographers use. I’m willing to learn how to use ’em! lol. But a good digital camera with big memory and like 8 megapixels is also just as fine.

Next on my list would be.. shopping. Yup, just plain old shopping would make me happy. 🙂 And the first thing I would look/buy is a leather jacket. I’ve always wanted a black smooth leather jacket! yeah.. it’ll look so cool on me. lol! If I don’t find one, i’ll prolly buy myself some shoes. I really need new shoes since my feet are huge and I only have like, 3 pairs of good shoes. Or I could buy me some skinny jeans. It’s never too much when it comes to these. haha!

My third would be.. hmm. I actually don’t know. I usually have so much stuff in my mind when it comes to what I want for Christmas. I usually have a long list of things I want. I really think I’m getting old. I use to wake up early and help my mom put balls in our Christmas tree before. I would even get mad at her when she doesn’t wake me up. But now, I realized that I don’t care anymore. It’s weird. Each year feels less and less exciting for me. But don’t get me wrong, I love Christmas! It the time of the year where I get to see people I haven’t heard from in months. Maybe it’s just me. Maybe I can’t think of anything else because I already have what I really need with me.

Hmm. It’s twelve in the midnight and I’m not that sleepy yet. I think i’m an insomiac. boo. I hope I don’t forget anything for tomorrow! Or else I’m dead. I think I have everything ready. yep. okay. Sleep-over tomorrow! I mean later. lol. Exciting. okay. I’m not making sense anymore, am I? Maybe I should sleep. Okay. Yeah. uhmm. Bye.

December 6, 2007 Posted by | Uncategorized | | Leave a comment

Survey for the restless

105 QUESTIONS

1. EVER BEEN GIVEN AN ENGAGEMENT RING? i’m only 17. haha.

2. LONGEST RELATIONSHIP? hmmm 17 years. With Him. 🙂

3. LAST GIFT YOU RECEIVED? I really have bad bad memory.. lemme see.. i think it was a letter from a friend on my 17th birthday. 

4. EVER DROPPED A CELL PHONE? yeah.. but it wasn’t a bad one though

5. WHEN WAS THE LAST TIME YOU WORKED? I work everyday. I condsider school as work. HARD work.

6. THING(S) YOU SPEND A LOT OF MONEY ON?  hmm.. Clothes! Gadgets! and FOOOD.

7. LAST FOOD YOU ATE?  Mcdonalds french fries and choco oreo sundae. yum.

8. FIRST THING YOU NOTICE ABOUT THE OPPOSITE SEX? Height. He’s got to be taller than me 😉

9. ONE FAVORITE SONG? Ack, I have so much! But as of now, it’s Walka not a Talka by Mya ft. Snoop Dog.

10. WHERE DO YOU LIVE?  QC, Philippines

11. HIGH SCHOOL YOU ATTENDED:  SPPC

12. CELL PHONE SERVICE PROVIDER: globe, simply amazing. haha!

13. FAVORITE MALL STORE? I have so much again. But recently, I’ve been going to Trinoma a hell lot because it’s complete, and it’s 5 minutes away from my house.

14. LONGEST JOB YOU HAD? uh, besides school? none.

15. DO YOU OWN A PAIR OF DICE? so random, but yeah.

16. DO YOU PRANK CALL PEOPLE?  I think i’ve tried like once or twice

17. LAST WEDDING YOU ATTENDED:  my cousin’s wedding

18. FIRST FRIEND YOU’D CALL IF YOU WON THE LOTTERY: Hmm. I’m really not sure.

19. LAST TIME YOU SAW YOUR BEST FRIEND(S): Just this morning in school 🙂

20. FAVORITE FAST FOOD RESTAURANT: Mcdonalds forever!

21. BIGGEST LIE YOU HAVE EVER HEARD: hmm. I don’t remember,

23. WHERE’S YOUR FAVORITE PLACE TO EAT WITH FRIENDS?  Anywhere with good food!

24. CAN YOU COOK? I’d like to think so. haha! I can cook scrambled eggs!

25. WHAT CAR DO YOU DRIVE?  you mean, what car WILL i drive? haha!

26. BEST KISSER: hrmm.

27. LAST TIME YOU CRIED? quite some time ago 

28. MOST DISLIKED FOOD: ampalaya. eww.

29. THING YOU LIKE MOST ABOUT YOURSELF: my height. and my skin tone.

30. THING YOU DISLIKE MOST ABOUT YOURSELF:  my height. haha! and my humongous feet.

31. FAVORITE COLOR (s): Black, white, green and yellow!

32. LONGEST SHIFT YOU HAVE WORKED AT A JOB?: none yet

33. FAVORITE MOVIES? A lot! 50 First Dates, There’s Something About Mary, The Notebook..

34. CAN YOU SING? can’t sing to save my life!

35. LAST CONCERT ATTENDED? Youth Concert

36. LAST KISS? My parents

37. LAST MOVIE RENTED: hrmm.. i forgot.

38. ONE THING YOU NEVER LEAVE THE HOUSE WITHOUT: my cellphone.

39. FAVORITE VACATION SPOT: tagaytay highlands or somewhere cold.

40. LAST VACATION DESTINATION: Pampanga

41. WHERE ARE YOU GOING NEXT VACATION: not sure yet!

42. WHERE DO YOU WANT TO GO: HongKong! or the US.

43. LAPTOP OR DESKTOP COMPUTER? laptop!

44. FAVORITE COMEDIAN? gotta say Adam Sandler! love all his movies.

45. DO YOU SMOKE WEED? nope.

46. SLEEP WITH OR WITHOUT CLOTHES? with! ahha

47. WHO SLEEPS WITH YOU EVERY NIGHT? my mom and my lil annoying brother.

48. DO LONG DISTANCE RELATIONSHIPS WORK? I don’t think so.

49. HOW MANY TIMES HAVE YOU BEEN PULLED OVER BY THE POLICE? nope

51. DO YOU LIKE COFFEE? my second best friend. chocolate’s my first.

52. HOW DO YOU LIKE YOUR EGGS? semi-scrambled.

53. DO YOU BELIEVE IN ASTROLOGY? hrmm.. sometimes

54. LAST PERSON YOU TALKED TO ON THE PHONE? my friend

55. LAST PERSON ON YOUR MISSED CALL LIST? mom

56. WHAT WAS THE LAST TEXT MESSAGE YOU RECEIVED? “thanks!”

58. NUMBER OF PILLOWS? A lot! around 4 or 5. I love the feeling of being stuck between softness. haha!

59. WHAT ARE YOU WEARING RIGHT NOW? a big shirt and shorts

60. PICK A LYRIC, ANY LYRIC:

61. WHAT KIND OF JELLY DO YOU LIKE ON YOUR PB & J? strawberry! 

62. CAN YOU PLAY POOL? Yeah, but i ain’t good at it.

63. CAN YOU SWIM? yeah! but i can’t float. HAHA.

64. FAVORITE ICE CREAM? Cookies and Cream! Dairy Queen!

65. DO YOU LIKE MAPS? Uhm.. they’re okay? haha.

66. TELL ME A RANDOM FACT ABOUT YOURSELF: uhmm.. i eat fish with mayo? people find that weird.

68. EVER ATTEND A THEME PARTY? Holloween! I came as a Hippie. 8)

69. WHAT IS YOUR FAVORITE SEASON? Summer and Christmas!

70. LAST TIME YOU LAUGHED AT SOMETHING STUPID? just a while ago.

71. WHAT TIME DID YOU WAKE UP THIS MORNING? 6:10 am coz of school

72. BEST THING ABOUT WINTER? you get to play with snow and wear cool jackets.

73. LAST TIME A COP GAVE YOU A TICKET? uhmm never. I’m  a good girl.

74. WHAT WAS IT FOR? .

75. NAME OF YOUR FIRST PET? Maiqui my poodle! i miss her.

76. DO YOU THINK PIRATES ARE COOL OR OVERRATED? i say cool when they look like Orlando Bloom or Johnny Depp haha!

77. WHAT ARE YOU DOING THIS WEEKEND? Celebrating my friend’s 18th!

78. BIRTHDATE? August 7

79. WHAT DO YOU WANT TO BE: i have no idea. shit.

85. ARE YOU ON A LAPTOP? yup

87. ARE YOU SMILING? uhm no.

89. DO YOU MISS SOMEONE RIGHT NOW? no, not really

90. IF YOU COULD GO ANYWHERE IN THE WORLD WHERE WOULD YOU GO? Hawaii and Paris

92. ARE YOU IN HIGH SCHOOL? uh-huh

93. DO YOU HAVE A MIDDLE NAME? yeah

94. WHAT IS YOUR FAVORITE NAME? Chloe, Summer, Ivo, Chuck.

95. WHAT COLOR IS YOUR BATHING SUIT?  uh, blue.

96. DOES YOUR SCHOOL START IN AUGUST? June.

97. DID YOU GO ON VACATION LAST MONTH? No.. boooo.

98. HAVE YOU EVER BEEN ON A CRUISE?: not yet!

99. DO YOU HAVE A SISTER? sadly, no.

100. ARE YOU UPSTAIRS? yepp

101. ARE YOU IN LOVE? Nope. sad. haha!

102. HAVE YOU EVER BEEN IN THE HOSPITAL? yeah, lotsa times.

103. DO YOU WISH YOU COULD SEE ANYONE PARTICULAR RIGHT NOW? yupp

104. WHAT JEWELRY ARE YOU WEARING? none

105. WHAT ARE YOU GOING TO DO AFTER THIS SURVEY? sleep.

December 5, 2007 Posted by | Uncategorized | | Leave a comment

Happy.

 Today, during English class, I saw my friends calling me and making hand gestures in our door’s window. They were forming letters which looked like “U A P” while pointing at me. I was like, “what? what? I don’t get it!” I thought they were there to borrow my lab gown or something. Until finally, they did it more slowly and clearly. “U passed U A P”. “You passed UA&P!” my friend quietly screamed. I shrieked. I couldn’t believe it! I was shocked. Me? pass? college? It really feels weird. A good kind of weird. Although UA&P is not my first choice of the universities I want to get in to, nor my second or third, I’m still glad I got in. It gave me a feeling of assurance. At least I have a sure college. Now, I can relax and bum around! haha! just kidding.

 I hope I pass ADMU, UST and CSB though. Ack.

Anyway, I miss having dance classes! i’m getting fat too, so I need to move. haha!

 “With every kiss, and every hug, you make me fall in love” lol. this song is officially stuck in my head. Thanks Chris Brown. :))

December 4, 2007 Posted by | college, Uncategorized | , | Leave a comment

The first post.

It’s wierd. I don’t know what made me create this blog. I don’t even write well. Hmm. I think this is like, my 4th blog or something. They usually last for only a week or so before i get tired of it or like, i forget that i have one. haha!

Anyway..

Let’s see what i can share to you on my very first post.

Today was not ordinary. Those people who don’t think first before acting created this situation wherein all the people around is affected. Although I got to go home earlier from school due to it, I still did not like the feeling. It’s like, you don’t know what they’re thinking of doing and shit. Good thing it’s over. Okay, you prolly didn’t understand a word i just said so, let’s change the topic..

Last Sunday, I attended a dance class by the Philippine All Stars (for those who do not know, they were the 2006 World Hip hop Champions) Actually, i attended 3 classes which were one after the other, and can I just say that that was a wrong move. My feet we’re dead by the third class. Nevertheless, I had so much fun. First, I was with my friends who are fans of them just like me. Second, I love to dance! .. even though I am not good at it because I don’t dance. haha! that’s the reason I took the classes in the first place. Lastly, I get to meet the All Stars. This wasn’t my first time seeing them in person. I’ve attended both of their concerts before, and I got to even take pictures with them! Anyway, back to the dance thing, they were really nice. I still get star-struck everytime i see them. Their style is just what i was looking for, too. It’s hip, it’s fresh, it’s cool. They teach with so much passion and love that you just stare in awe. It’s like every move they create means something special to them. It’s just amazing.

                                                Philippine All StarsPhilippine all stars

 The first class I attended was Mikey Disco’s House class. He’s a choreographer/dancer from the states. His style is something really new which is why i had such a difficult time! I felt really embarrassed because i couldn’t really get the steps. It’s like a mix of breakdancing and.. pop and lock. It’s cool though, you just really have to be a fast learner i guess.

The next class was Laurence’s. He taught 90’s hip-hop which was really cool. I love him his style. The only thing i regret is that i didn’t video his dance! Stupid me, why didn’t I think of that? Maybe it’s because we were all like, just staring at his awesome moves. haha. He even gave us a lil talk about having positive vibes, and not hating. He says that if you don’t mind what the haters say about you, and if you don’t stoop down their level, they will be the ones who will look stupid. He taught us real hip hop. The hip hop which wasn’t just about being “gangstah” and pretending to be cool. His class was really something.

The third and last class was Madelle’s. By this time, we were already oh so tired, I think I almost fainted. But other than that, it was all good. I had a hard time with her choreo too because I found some steps to be too fast, me being a beginner and all. But she really is a great dancer! I admire her really. The choreo was hotttt. I didn’t video it too. I know, I regret it super. But oh well, now i know what’ll do next time!

Most of the All Stars were there too, taking classes and supporting their fellow group mates. It was cool how they’re really close and down to earth. They try their best to make their students feel welcome.  Their classes can cost a lot, ranging from 100 to 200 pesos per class. But I can assure you, If you really want a REAL hiphop dance class, go take theirs. You would get your money’s worth, or even more.

November 29, 2007 Posted by | Uncategorized | , , , , , , | Leave a comment